• Obniżka

ADHD Eduterapeutica

Poprzednia cena 2 390,00 zł
2 174,90 zł Zniżka 9%
Najniższa cena w okresie 30 dni przed promocją: 2 174,90 zł
  • Dla placówek budżetowych wystawiamy fakturę z odroczonym terminem płatności. Dla placówek budżetowych wystawiamy fakturę z odroczonym terminem płatności.
  • Bezpieczne płatności i szyfrowany proces zamówienia Bezpieczne płatności i szyfrowany proces zamówienia
  • Lider rynku i nagradzany sprzedawca Lider rynku i nagradzany sprzedawca
liczba licencji:  licencja otwarta (offline)


czas trwania licencji:

offline (pendrive) - licencja otwarta (na dowolną ilość użytkowników i urządzeń) i bezterminowa (bez konieczności używania internetu).
wiek uczniów: 6 - 10 lat

Zestaw Eduterapeutica lux ADHD zawiera:

·         105 ćwiczeń multimedialnych na pendrive,

·         178 kart pracy wydrukowanych i w programie, utrwalają ćwiczenia multimedialne,

·         5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,

·         14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,

·         poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,

·         długopis 3D Banach z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli.

Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty. Dla dzieci z ADHD szczególnie przydatny, ponieważ uczy cierpliwość oraz rozwija wyobraźnię przestrzenną.

Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi:

·         ze zdiagnozowanym ADHD,

·         z symptomami zachowań bez diagnozy,

·         z wysoko reaktywnymi,

·         z trudnościami emocjonalnymi,

·         z problemami w koncentrowaniu się.

Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:

·         w łatwy sposób dopasujesz ćwiczenia do rozwoju dziecka,

·         zaoszczędzisz czas dzięki gotowym kartom pracy,

·         poprowadzisz atrakcyjne zajęcia terapeutyczne z długopisem 3D oraz ciekawymi grami multimedialnymi,

·         zaangażujesz dzieci w zajęcia urozmaiconymi ćwiczeniami,

·         zintegrujesz dzieci z ADHD z innymi dziećmi,

·         osiągniesz widoczne efekty terapii.

 

Korzyści dla dziecka:

·         rozwinie umiejętność kontrolowania dekoncentracji,

·         nauczy się panować nad emocjami w sytuacjach trudnych,

·         rozwinie procesy poznawcze istotne podczas uczenia się,

·         chętnie będzie uczestniczyć w terapii, dzięki ciekawym i urozmaiconym grom i zabawom.

 

Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD

 

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, w skrócie ADHD, to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne powodujące deficyty uwagi, hiperaktywność, nadpobudliwość ruchową lub impulsywność. Pierwsze symptomy ADHD można zauważyć dość wcześnie – zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia.

ADHD jest rozpoznawalne u 6–7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*.

 

Dzieci z ADHD a otoczenie

Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, nie tylko specjalistów. Dostosowanie się do potrzeb reaktywnych dziecka z ADHD wymaga ujednoliconych reakcji najbliższego środowiska, w tym nauczycieli. Dzieci z tego rodzaju dysfunkcją w dużej mierze warunkują swoje zachowania w sposób behawioralny.

 

Terapia jest konieczna

ADHD występuje częściej u chłopców a główne objawy to porywczość oraz nadruchliwość. Natomiast u dziewczynek przeważają zaburzenia uwagi i koncentracji.

 

Ignorowanie problemu może mieć negatywne konsekwencje, takie jak np. trudności w szkole i słabsze wyniki czy odrzucenie przez rówieśników. Te z kolei mogą powodować obniżenie poczucia własnej wartości i problemy emocjonalne. Rezygnacja z terapii może nasilać u dziecka symptomy wysokiej reaktywności, atawistyczne reagowanie oraz negatywnie utrwalone role w grupie rówieśniczej.

 

Skutecznie, czyli od czego rozpocząć terapię

Tryb terapeutyczny jest najbardziej pożądany od 5. roku życia dziecka z uwagi na neuropatyczność mózgu. Komplementarność działań zapewnia skuteczny proces terapeutyczny.

 

Terapia dziecka z ADHD powinna zaczynać się od wzmocnienia reakcji hamowania, podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji, reakcji emocjonalnych oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto ważne również jest wzmacnianie procesów koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest także praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności i celów na rzecz innych osób. Konieczne są także treningi pamięci bezpośredniej/roboczej.

 

Ćwiczenia multimedialne skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:

MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Celem nadrzędnym jest uczenie dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”.

MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społeczne wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.

MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.

MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych, jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.

MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.

Autorka ćwiczeń

MONIKA BEKKER-GOSKA

Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, coach, neurodydaktyk, psycholog motywacji. Pracuje w ośrodku rehabilitacyjnym oraz w prywatnym centrum medycznym z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, dziećmi z problemami szkolnymi i emocjonalnymi oraz z dorosłymi w obszarze samorozwoju. Ponadto prowadzi szkolenia dla kadry oświatowej oraz warsztaty dla rodziców. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych

Terminy dostawy:

: 1-10 dni

Koszt dostawy:

Przy zakupie do 1000,00zł koszt dostawy 36,00zł

Dostawa gratis powyżej 1000,00 zł 

 

WARUNKI REALIZACJI:

-) Dostawa zgodnie z treścią regulaminu, jest ograniczona do terytorium Polski.

MOŻLIWE METODY PŁATNOŚCI:

-) Dla placówek budżetowych - odroczony termin płatności

-) Dla pozostałych Klientów - przedpłata

UWAGA: z racji, iż nasz sklep skupia się na tworzeniu ofert indywidualnych, koszt dostawy przy konkretnych wycenach może ulec obniżeniu lub zmienieniu na darmowy. W tym przypadku prosimy zawsze o kontakt.

 

UWAGA: w terminach zmożonych zamówień (np. październik-grudzień) lub w sytuacji chwilowego braku produktów, termin dostawy może ulec zmianie, wtedy zawsze kontaktujemy się w celu poinformowania.

Aby sprawdzić dostępność lub dokładny termin prosimy o kontakt.

Kontakt w sprawie produktu

Współadministratorami Państwa danych osobowych są MasterEdukacja.pl Łukasz Okoń oraz MasterEdukacja.pl Paulina Okoń, Mączniki, ul. Aleja Rzekty 77, 63-460 Nowe Skalmierzyce. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności. na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

pola oznaczone (*) są obowiązkowe